Schoolproject

Twaalf Mavo geschiedenis examenkandidaten van de RSGNOV uit Epe hebben zich op een bijzondere locatie voorbereid op hun laatste School Examen.

Het SE voor Mavo 4 beslaat de leerstof van de 19e en de 20e eeuw. Het laatste hoofdstuk behandelt de Koude Oorlog.

In het Artilleriemuseum van ’t Harde wisten de vrijwilligers veel over deze periode te vertellen. We zijn nu op de hoogte van allerlei schietend materieel. Daarvoor kregen we buiten een rondleiding en hebben we de tentoonstelling in het museum beleefd.

Als afsluiting hebben we gediscussieerd over de uitbreiding van de NAVO naar Oost-Europa en of het slim is, als de Oekraïne bij de NAVO mag komen.

Actueel en een beetje verontrustend is de vraag of de jeugd straks de dienstplicht moet gaan vervullen. Ga eens kijken bij het museum, alleen al het unieke terrein en de binnenkomst is een beleving op zich!!